Co powinien mieć twój sklep internetowy?

Dzisiaj Internet rządzi światem i wszystko, co ważne, przenosi się właśnie tam. Jak pokazują badania, coraz więcej osób preferuje zakupy drogą online. To właśnie dlatego z dnia na dzień, jak grzyby po deszczu, powstają w sieci nowe sklepy.  Jeśli i ty masz takie plany, sprawdź, co powinien posiadać twój sklep internetowy.

marketing internetowy

Odpowiednia domena i strona WWW

Podstawą dobrego sklepu internetowego jest odpowiednia strona internetowa. Pierwsze, nad czym należy się zastanowić, to nazwa sklepu, a co za tym idzie – nazwa domeny. Powinna być krótka i jak najłatwiejsza do zapamiętania. Jeśli sprzedajemy produkt konkretnej firmy, dobrze, aby była jakoś z nią powiązana.  Kolejnym krokiem jest strona http://www.  Wiele osób decyduje się na hosting. Jeśli jednak wiążesz z tym biznesem szersze plany, dobrze jest postawić taką stronę od początku. Dzięki temu nie mamy ograniczeń, sami tworzymy nasz sklep i przede wszystkim nie ma ryzyka, że jeśli dana firma zniknie z rynku, my stracimy wszystko, na co pracowaliśmy. Sama strona powinna być przejrzysta i przede wszystkim intuicyjna.  Sam zakup powinien ograniczać się do jak najmniejszej liczy kroków, a w trakcie całego procesu klient powinien dokładnie wiedzieć, na jakim etapie się znajduje i co dalej nastąpi. Niezwykle ważna jest fotografia produktowa, czyli tzw. packshoty. Często to właśnie ona ostatecznie decyduje o tym, czy klient kupi dany produkt, czy też nie.

Wyjście do klienta

Klient nasz pan – to jakże stare powiedzenie jest jak najbardziej prawdziwe. Powinniśmy zrobić wszystko, aby dotrzeć do jak najszerszego grona klientów, a ci, którzy skorzystają z naszych usług, byli jak najbardziej zadowoleni i usatysfakcjonowani.  Sposób płatności to bardzo ważna sprawa. Klient powinien mieć jak najszerszy wybór. Płatności elektroniczne, przelew na konto czy płatność kartą kredytową to dzisiaj podstawa. Sposób wysyłki to równie ważna kwestia. Wiele osób, nie znajdując rozwiązania, które lubi, rezygnuje z zakupu.  Poczta Polska, przesyłka kurierska, odbiór w punkcie, paczkomaty czy odbiór osobisty? Im więcej możliwości, tym lepiej.  Prowadząc sklep internetowy, zadbajmy o jego reklamę. Dobre wypozycjonowanie sklepu to kluczowa kwestia.

Prowadzenie sklepu internetowego wcale nie jest takie łatwe, jakby się mogło wydawać. Wszystko musi być przemyślane i dopięte na ostatni guzik.

grafika: www.seoonma.de

Leave a comment