Jak prowadzić sklep internetowy?

Dzisiaj wiele osób decyduje się na rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej. Dużą popularnością cieszą się różnego rodzaju sklepy internetowe. Jednak sam pomysł nie wystarczy, aby odnieść sukces. Trzeba czegoś więcej.

Strona internetowa

Dobra strona internetowa to konieczność. Jej postawienie warto zlecić profesjonalistom, którzy znają się na rzeczy. Powinna być ona odpowiednio zoptymalizowana, czyli dostosowana do potrzeb Internetu i wyszukiwarek.  Ogromne znaczenie ma też jej wygląd. Jej kolorystyka powinna być dostosowana do branży, w której działamy. Podobnie rzecz się ma z doborem czcionek – ich wielkości i kolorystyki.

To, co wpływa na bezpośrednią sprzedaż, to zdjęcia. Musimy zadbać o to, aby były jak najlepszej jakości. Ostatnimi czasy dużą popularnością cieszą  tzw. foto 3D. Jest to wyjątkowa wizualizacja, mająca na celu ukazanie wszystkich zalet danego produktu. Kieruje uwagę klienta  w wybrane miejsca poprzez dodanie zbliżeń z opisami.  Dodatkowe funkcje, grafiki i animacje podkreślają wyjątkowość danego produktu. Poza samymi zdjęciami, duże znaczenie mają również opisy. Formatem i językiem powinny być dopasowane do branży.

Obsługa klienta

Klient nasz pan – o tym powinniśmy pamiętać, kiedy zakładamy sklep. Pierwszą i najważniejszą rzeczą jest to, aby zakup produktu ograniczał się do jak najmniejszej liczby kroków. Cały proces powinien być jak najbardziej intuicyjny. Klient na każdym etapie zamówienia powinien wiedzieć, gdzie się znajduje, co w danej chwili robi, w jakim celu i co się dalej stanie. Nie może mieć co do tego żadnych wątpliwości.

Pamiętajmy o aktualizacji naszej oferty. Jeśli z jakichś przyczyn w danym momencie czegoś brakuje, nie mamy tego na stanie i nie możemy tego zdobyć, dajmy informację „produkt chwilowo niedostępny” lub zaznaczmy go jako nieaktywny. Nie ma nic gorszego niż klient zamawiający rzecz, której nie ma.

Postarajmy się, aby klient miał jak najwięcej opcji płatności. Płatność przelewem lub płatność kartą to dzisiaj już chleb powszedni. To samo dotyczy wysyłki. Wysyłka pocztą, kurierska, odbiór własny lub odbiór w danym punkcie – im więcej możliwości, tym lepiej. Bądźmy za pan brat z przepisami. Sprawdźmy, czy regulamin dostępny na stronie jest zgodny z prawem. Zapoznajmy się także z prawami klienta i obowiązkami sprzedającego.

Leave a comment